![]() |
|
|
||||
|
||||
|
her er hvordan man fjerner alle linjer som ikke begynner med strengen IPA:
finn: ^[^IPA].*$ erstatt med: ingenting Relevante engelske ord er how to replace all lines that do not, don't begin, not beginning with, find, search, replace with nothing.
Nick Humphrey Download for free my experimental music, art, poetry and pictures. My album Classic E B-sides can be purchased on both itunes and amazon.com. Help me improve my phrasebook of world languages. I offer remote healing services. My blog. |
|
|
||||
|
||||
|
jeg fikk et problem da jeg gjorde om på formuleringen av en xslt/xsl-fo fil i dag. jeg først hadde plassert alle elementer med faste top (og left/right) verdier, men så fant jeg ut at jeg måtte dele siden inn i 3 forskjellige deler:
fo:static-content (<-- xsl-region-before) fo:static-content (<-- xsl-region-after) fo:flow (<-- xsl-region-body) så alle top verdier til den nedre delen av page-en min plutselig var blitt 175mm for store. siden jeg ikke fant ut hvordan man søker og erstatter med regex for å trekke fra en gitt sum fra en tall-verdi, matematisk, måtte jeg lage/definere en xsl variable, bodymargin, rett etter xsl:stylesheet taggen, slik: Code:
<xsl:variable name="bodymargin" select="175"/> før: Code:
top="186mm" Code:
top="{186 - $bodymargin}mm"
find what: \ top="\([0-9]*\.*[0-9]*\)mm" replace with: \ top="{\1 - \$bodymargin}mm" jeg skrev \ top istedenfor bare top fordi jeg fant ut at jeg også hadde noen tilfeller med margin-top så da ble ting feil uten mellomrom foran. \([0-9]*\.*[0-9]*\) lagrer tall-verdien i en midlertidig backreference, \1, så vi kan plugge det tilbake inn i "regnestykket" i replace-setningen. {\1 - \$bodymargin} klammene er xslt syntaks for å gjøre en matematisk beregning. \1 er som sagt, verdien vi har tatt vare på fra søkestrengen, så skal vi trekke fra den verdien, verdien til bodymargin variabelen. i xslt, som i f.eks. bash, php, osv, må man ha dollar-tegnet foran variabelen for å få tak i verdien og her har jeg en skråstrek \ foran den (\$) fordi $ er et reservert tegn i regex. Relevante engelske ord er how to substitute, replace values of an xml, html attribute and subtract a number value from their value using an xsl, xslt variable and regular expressions, back reference, references, backreferences, curly bracket, brackets, brace, braces, parenthesis, parentheses.
Nick Humphrey Download for free my experimental music, art, poetry and pictures. My album Classic E B-sides can be purchased on both itunes and amazon.com. Help me improve my phrasebook of world languages. I offer remote healing services. My blog. Last edited by Nickleus : 01-02-07 at 15:55. |
|
|
||||
|
||||
|
how to transform this:
Quote:
Quote:
Code:
<td title="(.+)" (style.+)">[A-Z][a-z]* Code:
<td \2: \1">
Nick Humphrey Download for free my experimental music, art, poetry and pictures. My album Classic E B-sides can be purchased on both itunes and amazon.com. Help me improve my phrasebook of world languages. I offer remote healing services. My blog. |
|
|
||||
|
||||
|
here's how to turn this:
Quote:
Quote:
Code:
\) ([0-9]+)(:.*">)[A-Z][a-z]* Code:
) \2\1
|
|
||||
|
||||
|
all the css values are identical so were going to use regex to insert the correct values into the css values, taken from parts of the class name.
so we're going to turn this: Quote:
Quote:
Code:
^\.([A-Za-z]+)([0-9][0-9][0-9])([0-9][0-9][0-9])([0-9][0-9][0-9])([A-Za-z]+)( .+)black(.+\()[0-9][0-9][0-9].+[0-9][0-9](\).+solid )purple Code:
.\1\2\3\4\5\6\1\7\2, \3, \4\8\5
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|