![]() |
|
|
||||
|
||||
|
Jeg prøver å installere alt (valget All) av freebsd 6 på en 4GB harddisk på en Dell Inspiron 510m. Jeg brente ISO filene på en cd på 40x burn hastighet. Da jeg kom til følgende steg:
Quote:
Quote:
Quote:
Jeg installerte Linux kompabilitet, men den stoppet fordi maskinen gikk tom for diskplass. Jeg kjørte Code:
df /compat/linux /usr/src slik: Code:
rm -fdr /compat/linux rm -fdr /usr/src
Nick Humphrey Download for free my experimental music, art, poetry and pictures. My album Classic E B-sides can be purchased on both itunes and amazon.com. Help me improve my phrasebook of world languages. I offer remote healing services. My blog. Last edited by Nickleus : 05-05-06 at 13:57. |
|
|
||||
|
||||
|
Jeg reinstallerte FreeBSD 6 fordi All bruker for mye plass på en 4 GB disk og denne gangen valgte average normal user with X og det krevdes kun 1,3 GB.
Nick Humphrey Download for free my experimental music, art, poetry and pictures. My album Classic E B-sides can be purchased on both itunes and amazon.com. Help me improve my phrasebook of world languages. I offer remote healing services. My blog. |
|
|
||||
|
||||
|
Jeg installerte GNOME i tillegg til vanlig Xorg og nå er 98% av diskplassen brukt. Jeg måtte kjøre følgende kommandoer for å få startet GNOME:
Code:
echo "exec gnome-session" >> ~/.xinitrc startx
Nick Humphrey Download for free my experimental music, art, poetry and pictures. My album Classic E B-sides can be purchased on both itunes and amazon.com. Help me improve my phrasebook of world languages. I offer remote healing services. My blog. |
|
|
||||
|
||||
|
Ok. Nå har jeg massevis av plass. Her er problemene jeg kom bort i (utover hva jeg allerede har skrevet tidligere i tråden) og hva jeg gjorde for å installere og konfigurere FreeBSD 6 på en Dell Inspiron 510m med en 60GB harddisk.
1. X starter ikke. Når jeg kjører følgende kommando: Code:
startx Quote:
Jeg kjørte følgende kommando for å konfigurere /etc/X11/xorg.conf manuelt: Code:
xorgconfig se vedlegg xorg.conf.txt (måtte rename den til .txt for å kunne laste den opp i vbulletin) Her er en god link for oppsett, installasjon og konfigurasjon av X på FreeBSD: http://www.freebsd.org/doc/en_US.ISO...dbook/x11.html Jeg liker gnome så jeg måtte installere det. Her: http://www.freebsd.org/doc/en_US.ISO...ok/x11-wm.html står det at man gjør følgende: Code:
cd /usr/ports/x11/gnome2 make install clean Code:
ifconfig fxp0 up dhclient fxp0 Code:
pkg_add -r gnome2 ved oppstart av gnome fikk jeg den feilmeldingen. for å fikse den åpnet jeg filen: /etc/hosts og endret: Code:
127.0.0.1 localhost localhost.localdomain Code:
127.0.0.1 localhost localhost.localdomain nick-tc.wizard hver gang jeg logger meg inn i gnome eller refresher gnome panel får jeg den feilmeldingen. henger kanskje sammen med neste problem?? 4. musen funker ikke når jeg rører touchpad-en flyr musen av gårde opp til høyre hjørnet og sitter der bare. 5. irriterende beep i konsollvinduet (terminal) og i programmet vi kjør følgende kommando: Code:
xset b off
Nick Humphrey Download for free my experimental music, art, poetry and pictures. My album Classic E B-sides can be purchased on both itunes and amazon.com. Help me improve my phrasebook of world languages. I offer remote healing services. My blog. Last edited by Nickleus : 09-05-06 at 09:43. |
|
|
||||
|
||||
|
jeg kjørte en clean installasjon av FreeBSD 6.2 og jeg tror jeg beholder den =) jeg liker hvordan freebsd gjør ting.
X funker out of the box, ingen problemer. jeg fikk det trådløse kortet mitt til å fungere!: http://www.bsdforums.org/forums/showthread.php?t=47920 MEN system beep er der enda! jeg er forbauset at dette fortsatt er en default innstilling, at den skal være på. HVEM i HULESTE SABELTANN vil ha den irriterende lyden??! det skjønner jeg ikke. oppgaver som gjenstår: 1. få vertikalt skrolling på touchpad-en til å fungere 2. disable tapping på touchpad-en 3. få lydkortet til å fungere 4. installere kde 5. konfigurere bluetooth 6. sette opp mplayer ...
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|